Szkolenie: Przedsiębiorca w branży e-commerce
Po ukończeniu uczestnik otrzyma Branżowy Certyfikat Umiejętności Zawodowych
Liczba godzin: 15
Grupa docelowa: osoby młode
Cel szkolenia:
Kurs zapewnia nabycie praktycznych umiejętności obsługi klientów i sklepów on- line oraz zarządzania procesami logistycznymi z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych. Handel elektroniczny przeżywa rozkwit, bo firmy decydują się na świadczenie usług nie tylko stacjonarnie, skutkiem czego przybywa e-sklepów. Pojawia się coraz więcej nowych usług logistycznych, które muszą sprostać oczekiwaniom klientów, stając się alternatywą dla klasycznie rozumianego handlu. Klienci mogą dokonywać zakupu za pomocą swoich komputerów oraz innych urządzeń cyfrowych. E-commerce jest odpowiedzią na zmiany w sposobie organizacji i zarządzania procesami zamówień w czasie wzrostu handlu elektronicznego. Logistyka e-commerce zajmuje się obsługą zamówień składanych przez klientów w sklepie internetowym na każdym etapie od przyjęcia dostawy, aż do dostarczenia paczki do klienta końcowego, a także obsługi potransakcyjnej w zakresie obsługi zwrotów i reklamacji. Dynamiczny rozwój technologii e-commerce sprawia, że jest on niezbędnym narzędziem w ograniczeniu liczby sklepów stacjonarnych, dokonywaniu zakupów w dowolnym miejscu i czasie, zmniejszenie liczby pracowników, a nawet minimalizację obrotu dokumentów czy gazetek na rzecz kiosków cyfrowych.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do e-commerce
- Zakładanie działalności
- Logistyka w e-commerce
- Zarządzanie zamówieniami, obsługa klienta i kontrahenta
- Marketing internetowy
- Podsumowanie i ewaluacja
W szkoleniu zostaną uwzględnione umiejętności cyfrowe oraz tzw. zielone umiejętności („digital skills oraz „green skills”).